Spraakgestuurd rapporteren

Op deze pagina vind je informatie over de aanbieders die aanwezig zijn bij het speeddaten op 16 december. 

In het eerste overzicht zie je in één oogopslag de belangrijkste informatie per aanbieder. Wil je meer informatie, dan kan je in het Informatie-overzicht kijken, daar vind je uitgebreide informatie per aanbieder. We hebben iedere aanbieder om informatie gevraagd, zodat je dit niet zelf hoeft uit te zoeken. De informatie wordt voor een aantal aanbieders nog aangevuld.

AI-aanbieders in één oogopslag

Informatie-overzicht aanbieders spraakgestuurd rapporteren

Extra informatie Tell-James

Bijlagen Valuecare

Tips

Naast de informatie over de aanbieders zelf is het ook belangrijk dat je in je eigen organisatie nadenkt over een aantal zaken. Hieronder een aantal tips:

  • Bedenk goed waar je het spraakgestuurd rapporteren voor wilt gebruiken. Zorg dat je intern het doel helder hebt, zodat je weet wat je vraagt van de aanbieder. Is tijdswinst bijvoorbeeld je belangrijkste doel? Dan is het fijn dat de aanbieder hier ook zicht in kan bieden.

 

  • Wat moet de aanbieder kunnen? Wil je bijvoorbeeld live een gesprek laten transcriberen en samenvatten? Of wil je dat de transcriptie omgezet wordt naar een eigen template? Wil je het gebruiken om meerdere gesprekken samen te vatten voor een evaluatie-gesprek? Er zijn tal van mogelijkheden. De aanbieders kunnen vaak meerdere toepassingen bieden, maar sommige richten zich specifiek voor één van de toepassingen. 

  • Mag het een stand-alone zijn of moet het geintegreerd worden in je EPD? Veel aanbieders kunnen geintegreerd worden in het EPD of werken hier naartoe. In sommige gevallen is het echter zo dat het een stand-alone applicatie is. In dat geval komt er nog een handeling van knippen en plakken naar je EPD bij. 

  • In welke context zal je het spraakgestuurd rapporteren het meest gebruiken? Gebruik je het voor 1-op-1 gesprekken of juist voor groepsgesprekken? Goed om dit van te voor te bedenken, omdat dit ook wat betekent voor de aanbieder. Bij groepsgesprekken zal de applicatie bijvoorbeeld ook meerdere stemmen moeten kunnen herkennen.

  • Denk goed na over welke implementatie-ondersteuning je nodig hebt van de aanbieder. En welke mensen je intern gaat betrekken hiervoor. Is er een ICT-afdeling, betrek ze dan vanaf het begin. Maar denk bijvoorbeeld ook na over welke eindgebruikers je betrekt, zoals medewerkers en cliënten. Weet wat je vraagt van de aanbieder qua ondersteuning.