Overzicht

SOSvolaris

Veiliger werken dankzij de slimme mobiele alarmering en oproepsystemen van SOSvolaris. Onze alarmering is speciaal ontwikkeld voor mensen die alleen werken, een verhoogd risico lopen of te maken kunnen krijgen met agressie.
SOSvolaris

De knoppen van SOSvolaris bieden de gebruikers een veiligere werkomgeving en bovenal een veiliger gevoel. Dit verhoogt het werkcomfort, en zorgt ervoor dat als het toch fout gaat, er hulp snel ter plaatse kan komen. Ook als werkgever kan je met gerust gevoel je collega's hun werk laten doen.

De mobiele knoppen zijn bij uitstek geschikt voor professionals die op huisbezoek waar escalatie een reële situatie is. Met locatiebepaling en optionele 24/7 alarmcentrale kan er altijd iemand helpen bij escalatie, of bedreiging. De vaste noodknoppen zijn uitermate geschikt als interventieoproep, voor als er moeilijke gesprekken gevoerd moeten worden bij recepties of spreekkamers.

Randvoorwaarden voor gebruik

  • Knoppen worden gebruiksklaar geleverd.
  • Administrators worden aangewezen voor toegang tot het SOSvolaris-platform.
  • Administrators kunnen eenvoudig de alarmopvolging inrichten, met of zonder hulp.
  • Voor administratie is weinig tot geen technische kennis nodig.
  • Voor het gebruik van de noodknop is geen technische kennis vereist.

Voor meer informatie over de randvoorwaarden adviseren we contact op te nemen met de ontwikkelaar. 

Type organisaties

De noodknoppen van SOSvolaris kunnen in allerlei verschillende organisaties worden ingzet. Bij uitstek de organisaties welke te maken met agressie of andere noodsituaties.

Beschikbare materialen 

SOSvolaris biedt producttraining, een handleiding en training op maat.

Gebruikers

De noodknoppen van SOSvolaris worden op meer dan 200 plekken ingezet. 

  • Gemeente Apeldoorn 
  • GGZ West Noord-Brabant 
  • GGD Flevoland 
  • GGD West Brabant
  • Dienst Justitiele Inrichting

Ervaringen

Elke situatie is anders, en dat maakt dat SOSvolaris zich heeft ontwikkeld tot een adviesorganisatie.

  • Klanten waarderen de kennis en begeleiding bij oplossingen voor agressie.
  • Positieve feedback van klanten op het gebruiksgemak van knoppen en platform.

 

Geleerde lessen en uitdagingen:

  • Hoewel het probleem (agressie) duidelijk is, is de oplossing vaak minder concreet en vraagt maatwerk en dat biedt SOSvolaris. 

Er is nog geen formeel onderzoek uitgevoerd naar SOSvolaris of het gebruik van noodknoppen. Wel zijn er talrijke situaties gedocumenteerd waarin het inzetten van de noodknoppen heeft bijgedragen aan het voorkomen van escalaties. Daarnaast ontvangen we regelmatig terugkoppelingen van gebruikers die aangeven dat zij dankzij de knoppen met een groter gevoel van veiligheid en vertrouwen hun werk kunnen uitvoeren.

  • Gemeente Apeldoorn heeft SOSvolaris in gebruik voor gesprekskamers, recepties, huismeesters, BHV, en huisbezoeken.

Gemeente Apeldoorn